Αρχική > Ανακοινώσεις, Δράσεις, Επικαιρότητα - σχολιασμός, Καλέσματα, Προτάσεις > ΕΚΤΑΚΤΟ ! (Save Chalkidiki) : Προσαγωγές στην διαμαρτυρία κατοίκων στο Χοντρό Δέντρο ! * Η «Σκουριά» της Περιβαλλοντικής Δικαιοσύνης

ΕΚΤΑΚΤΟ ! (Save Chalkidiki) : Προσαγωγές στην διαμαρτυρία κατοίκων στο Χοντρό Δέντρο ! * Η «Σκουριά» της Περιβαλλοντικής Δικαιοσύνης

Φεβρουαρίου 14, 2014 Σχολιάστε Go to comments

Χαλκιδική: Προσαγωγές στην διαμαρτυρία κατοίκων στο Χοντρό Δέντρο !

Update (15:25): Η αστυνομία έχει πραγματοποιήσει τρεις προσαγωγές. Η τρίτη έγινε όταν προσήχθη κάτοικος την ώρα που αποχωρούσε από τη διαδήλωση.

Update (15:00): Ένταση αυτήν την ώρα στη διαμαρτυρία στο Χοντρό Δέντρο. Η αστυνομία επιχείρησε να διαλύσει την συγκέντρωση των κατοίκων.

       Διαμαρτυρία βρίσκεται σε εξέλιξη αυτήν την ώρα στο Χοντρό Δέντρο από κατοίκους της Χαλκιδικής, οι οποίοι διαμαρτύρονται επειδή η εταιρια Ελληνικός Χρυσός μπαζώνει τους πρώην δασικούς δρόμους με στερεά απόβλητα που πρόεκυψαν από την επεξεργασία των μετάλλων.

Κόσμος βρίσκεται συγκεντρωμένος έξω από το εργοτάξιο της εταιρίας και έχει αποκλείσει τον δρόμο.

Επίσης οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για το γεγονός πως τα φορτηγά της εταιρίας πατούν την διπλή γραμμή του δρόμου προκειμένου να περάσουν στο βουνό.

Μάλιστα, οι κάτοικοι καταθέτουν στον εισαγγελέα καταγγελία διαμαρτυρίας.

Στο σημείο βρίσκονται άντρες της αστυνομίας και των ΟΠΚΕ.

************************************************************************************************

14 Φλεβάρη στη Μεγάλη Παναγία. Διαμαρτυρία στο Χοντρό Δέντρο.
από http://epitropiagonapanagias.blogspot.gr/ 16:09, Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

Η 14η Φεβρουαρίου 2014 σηματοδότησε άλλη μια δυναμική μέρα για τον μαχόμενο λαό της Χαλκιδικής.

Τα «όργανα» άρχισαν από τις 8:00 το πρωί, όταν ομάδα κατοίκων της επιτροπής αγώνα Μεγ. Παναγίας συναντήθηκαν για άλλη μια φορά με τον αντιδήμαρχο του δημοτικού διαμερίσματος Μ. Παναγίας και ζήτησαν εξηγήσεις για το πολύ σοβαρό θέμα του νερού που ταλανίζει το χωριό. Συγκεκριμένα, οι κάτοικοι βρέθηκαν να ενημερώνουν τον κ. Καραβασιλικό, μιας και ο ίδιος έλεγε διαρκώς, ότι δεν γνωρίζει τίποτα, για την ΚΥA, όσο αφορά το Σχέδιο Διαχείρησης των Λεκανών Απορροής του Υδατικού Διαμερίσματος Κ. Μακεδονίας και για την έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων της μελέτης φράγματος στην περιοχή Πετρένια Γοματίου Χαλκιδικής. Φυσικά, δεν μπορούσαν να μην αναφερθούν και τα πολύ σοβαρά, καθώς και αδικαιολόγητα με βάση την ιστορία του τόπου, προβλήματα ύδρευσης που αντιμετωπίζει η Μ. Παναγία από τις ανεξέλεγκτες γεωτρήσεις που διενεργεί η εταιρία Ελληνικός Χρυσός με τις ευλογίες της δημοτικής αρχής.

Η αντίδραση του αντιδημάρχου σε όλα τα παραπάνω ήταν από θλιβερή έως εξοργιστική. Οι κάτοικοι  αντιλήφθηκαν περίτρανα για άλλη μια φορά, ότι ο δημοτικός άρχοντας του τόπου τους, καλυμμένος πίσω από τα ανεύθυνα «δεν γνωρίζω» και εμμένοντας σε φληναφήματα  τύπου «και εγώ είμαι ενάντια στην ανοιχτή εξόρυξη»(!!!), δεν ενημερώνεται από κανέναν άλλο παρά από τον «προϊστάμενό» του και αρκείται σε σαθρές επιβεβαιώσεις της εταιρίας. Είτε συμπεριφέρεται μ’ αυτό τον τρόπο λόγω άγνοιας, είτε λόγω διαπλοκής το αποτέλεσμα είναι ίδιο: εγκληματεί εις βάρους  του τόπου του και θα απολογηθεί στο μέλλον γι’ αυτό!

Μετά από μια τόσο  <<εποικοδομητική>> συνάντηση με τον αντιδήμαρχο τους και αφού ενημέρωσαν σχετικά τους συμπολίτες τους, μετέβησαν στην τοποθεσία Χοντρό Δέντρο Μ.Παναγίας, όπου και προέβησαν σε διαμαρτυρία με συναγωνιστές των άλλων επιτροπών αγώνα Χαλκιδικής. Αφορμή για τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας ήταν τα αποτελέσματα χημικών αναλύσεων των υλικών επίστρωσης της κύριας οδού πρόσβασης στο εργοτάξιο των Σκουριών. Οι αναλύσεις των υλικών αυτών που προέρχονται από τα εργοτάξια Ολυμπιάδας και Μαντέμ-Λάκκου και κατ’ ευφημισμόν αποκαλούνται στείρα, κατέδειξαν τιμές σε βαρέα μέταλλα (Μόλυβδο, ψευδάργυρο, αρσενικό κλπ.) πολλαπλάσιες των ορίων. Η παρουσία των 200 περίπου διαμαρτυρομένων πολιτών είχε ως συνέπεια και τη συγκέντρωση όλης της αστυνομικής δύναμης του νομού, περί τα είκοσι περιπολικά και τζίπ. Το φλέρτ ξεκίνησε από νωρίς!

Οι πολίτες ζήτησαν από την αστυνομία την παρέμβαση εισαγγελέα για άμεση δειγματοληψία από τα υλικά που χρησιμοποιεί η εταιρία για διάφορες εργασίες. Αντί αυτού, <<ο υπεύθυνος>> απάντησε στο αίτημα τους με το σχόλιο : «Δεν είμαι αρμόδιος να κάνω κανέναν έλεγχο» δίνοντας τελεσίγραφο: « Σε πέντε λεπτά διαλύεστε αλλιώς θα επιχειρήσουμε»! Και φυσικά, πριν περάσουν τα πέντε λεπτά η επιχείρηση ξεκίνησε.

Για άλλη μια φορά, η ελληνική αστυνομία «απελευθέρωσε» τα συναισθήματα που τρέφει προς τον αγωνιζόμενο πολίτη. Με πάθος ακράτητο, λόγω και της ημέρας, πέταξαν ηλικιωμένους ανθρώπους στο ανάχωμα, τραβολόγησαν γυναίκες, και για άλλη μια φορά, προέβησαν σε αναίτιες προσαγωγές και συλλήψεις στο σωρό! Ο έρωτας και ο βήχας δεν κρύβονται. Τελικά, προσήχθησαν τρεις συναγωνιστές μας, η κράτηση των οποίων μετατράπηκε σε σύλληψη με τις κατηγορίες της παράνομης βίας και απείθειας για τους τρεις και της αντίστασης των δύο εξ αυτών. Στην ασφάλεια Πολυγύρου που τους  μετέφεραν συγκεντρώθηκαν αλληλέγγυοι από άλλα χωριά της Χαλκιδικής για να τους συμπαρασταθούν.

Οι συγκεντρωμένοι στο Χοντρό Δέντρο παρέμειναν στο σημείο σε ένα καινούριο γύρο φλερτ με την αστυνομία, η οποία ενισχύθηκε με μια κλούβα ΜΑΤ. Τα ΜΑΤ γνωρίζουν ασυγκρίτως καλύτερα να εκφράζουν τα συναισθήματά τους προς τους διαμαρτυρόμενους πολίτες. Οι κάτοικοι, όμως , και πάλι δεν πτοήθηκαν και αποχώρησαν οργανωμένα, γύρω στις 7:00 το βράδυ, όταν πια έμαθαν ότι οι συναγωνιστές συλληφθέντες δεν θα κρατούνταν με τη διαδικασία του αυτοφώρου και θα αφήνονταν ελεύθεροι από στιγμή σε στιγμή.


Άλλη μια συνηθισμένη μέρα, λοιπόν, στα μέρη μας, στην όμορφη Χαλκιδική! Και εμείς ….ερωτευμένοι με τον τόπο μας, και με το δίκιο, δεν χρειαζόμαστε ιδιαίτερες μέρες για να γιορτάσουμε …το ωραίο!  Με αίσθημα χρέους, αλληλεγγύης και αγωνιστικής διάθεσης θα μας βρίσκουν πάντα μπροστά τους, ώσπου να απαλλαγούμε από τους χρυσοθήρες και τους μηχανισμούς τους.

ΠΗΓΗ /ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ :

https://gutneffntqonah7l.onion.to/front.php3?lang=el&article_id=1516278

*************************************************************************************************

Η «Σκουριά» της Περιβαλλοντικής Δικαιοσύνης

Από το Ποντίκι – Ρεπόρτερ στο Δρόμο

Η περιβαλλοντική δικαιοσύνη στις «Σκουριές» της Βορείου Ανατολικής Χαλκιδικής έχει επιλυθεί κατά τον εξής τρόπό από τους ‘εκσυγχρονιστές’ της νομιμότητας: να κρατηθούν τα υποκείμενα εκτός ισσοροπίας και να περιθωριοποιηθούν διαμέσο της καταστολής. Αυτός ο κανονιστικός σκοπός επιτυγχάνει να διαχωρίσει την κοινωνία απο την ‘βιόσφαιρα’ των κρατικών σχέσεων.

Ο προστατευτισμός της κυβέρνησης προς την μεταλλευτική ‘ανάπτυξη’ εις βάρος της αειφορίας και της τοπικής κοινωνίας, αποτελείται από μηχανισμούς τρόπων διαχείρισης με βάση το δίκαιο της Ευρωπαικής νομικής διαδικασίας. Δεν νοιάζεται αν οι κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του ανοιχτού ορύγματος επηρεάσουν δυσμενώς τον τόπο. Στόχος παραμένει η επιδίωξη προσαρμογής των πολιτών στα κατάγματα της εξουσίας της.

Κατ’ αυτό τον τρόπο οι τοπικές κοινωνίες αγνοούνται και μεταχειρίζονται ως αναχρονιστικές, συνεχιστές προ-νεωτερικών εποχών που πρέπει να παραμεριστούν υπό την αιτία της περιβαλλοντικής ‘ρύθμισης’ η οποια επιδιώκει συνεταιρισμούς μεταλλευτικής αναπτυξης με οποιοδήποτε οικολογικό και κοινωνικό κόστος. Η κυβέρνηση δεν καταλαβαίνει ότι ο ρόλος των πολιτών άλλαξε. Από χρήστες φυσικών πόρων και κρατικά υποκείμενα εξελίσσονται σε ιθύνοντες και διαμορφωτές διαχείρησης φυσικών πόρων ώστε να προστατεύσουν και να διατηρήσουν την κληρονομιά τους από τα δεινά της εξόρυξης χρυσού που τείνει να εξολοθρεύσει κάθε είδος ‘αστικής’ ύπαρξης. Οι πολίτες φερ΄ειπείν πιστεύουν ότι οι «Σκουριές» δεν είναι έρημη γη κι ούτε οι άνθρωποι αναλώσιμοι.

Η επιφανειακή εξόρυξη χρυσού στο όρος Κάκαβος προωθήται απο τους προμηθευτές της ‘πράσινης ανάπτυξης’ ώς δίκαια θέση η οποία υπηρετεί τους κατοίκους της περιοχής. Ερωτήματα που προκύπτουν από αυτή την θέση είναι:

Γιατί η εξορυξη παράγει περιβαλλοντικό πρόβλημα;

Ποιο το μέγεθος του οικολογικού αποτυπώματος και γιατί νομιμοποίηται;

Αλληλοαναιρείται ή απομονώνεται η οικονομική ανάπτυξη και η βιωσιμότητα;

Είναι δυνατή η αειφορική ανάπτυξη εφ΄όσον η μεταλλευτική εταιρεία δεν είναι διατεθειμένη να διατηρήση την φυσική κληρονομιά του τόπου;

Με ποιο τρόπο η διαφάνεια και η ευθύνη της βιωσιμότητας εξασφαλίζεται;

Γιατί η κυβέρνηση διαχειρίζεται την τοπική κοινωνία ως υποκείμενα του κράτους αντί ως συλλογικά κύτταρα τα οποία δύναται να αναπτύξουν σχέσεις παραγωγής με όλες τις αντιθέσεις τους;

Και σε τελική ανάλυση, τι συνιστά πολιτική δύναμη και ποιά τα πλαίσια εν σχέση με αυτούς που έχουν εξουσία και εκείνους χωρίς αυτήν;

Η διανεμητική ανισότητα της ρύπανσης που εστιάζεται στα τεχνολογικά θέματα της εξόρυξης, στενεύει ακόμη περισσότερο το εύρος και την δυναμική της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης. Οι τεχνολογικές διαστάσεις να ενταχθούν στην διαδικασία της δικαιοσύνης οριοθετούν την συμμετοχή των πολιτών στο τεχνολογικό σύστημα. Το σύστημα δεν ρωτάει από ποιούς αποτελείται και πως νομοθετήθηκε. Εφαρμόζοντας νεοφιλελεύθερη ευρωπαική πολιτική προς το περιβάλλον ως οντότητα, αντί ως συγκεκριμένο διάλογο περί φυσικών πόρων ειναι αδύνατον να ερμηνευθεί.

Η κλασσική ερώτηση «έχουν τα δέντρα νομική υπόσταση» προκαλεί την κοινή λογική της ανθρωποκεντρικής μας δημοκρατίας και των μεταρρυθμιστικών συστημάτων που προκαθορίζουν την φύση κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να αποτελεί εμπόρευμα προς ώφελος της μεταλλευτικής οντότητας στην οποία έχει δωθεί νομική υπόσταση απο το κράτος. Στην δικιά μας κουλτούρα η Δήμητρα, θεά της γεωργίας, αντιπροσωπεύει την αρχαία παράδοση με την γη και παράλληλα όλες μας τις σχέσεις και τις προσδοκίες.

Αλλά σε ποιούς το οξυγόνο του Κάκαβου που παράγεται απο την φωτοσύνθεση ανήκει; Στην μεταλλευτική εταιρεία, στο κράτος ή στην τοπική κοινωνία;

Η περιβαλλοντική δικαιοσύνη απαιτεί όχι μόνο οι ανάγκες και η παράδοση των τοπικών κοινωνιών να ληφθούν υπ΄όψιν, αλλά και η καθολική τους συμμετοχή, ουτως ώστε να υπάρχει λιγότερο νομικός διάλογος ευρωπαικού τύπου, όπως τα υπερ και τα κατα της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, και περισσότερο μια συνομιλία σχέσεων και αλληλοεξάρτησης του τρόπου ζωής εν συμφωνία με τους νόμους της βιωσιμότητας.

Ο περιβαλλοντικός διάλογος στην γη των «Σκουριών» προυποθέτει αναγνώριση βιώσιμων αξιών πέρα από τις περιγραφικές συνταγές της ανάπτυξης. Δεν είναι ατύχημα ότι οι πολίτες δίνουν μάχη για την επιβίωσή τους. Το νομικίστικο σύστημα, εκ του οποίου η έννοια νόμος δεν συσχετίζεται με την έκρηξη των περιβαλλοντικών και κοινωνικών προβλημάτων, αφαιρεί το δικαίωμα των πολιτών από την γη της παράδοσης επειδή καταστρέφει τους φυσικούς πόρους και επεξεργάζεται την ιστορία τους με το πνεύμα του ευρωκεντρισμού. Η διάγνωση της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης ως πολυφωνική συνομιλία για την κατανόηση των τοπικών προβλημάτων, συνηγορία, κινητοποίηση, και ως πολιτική αρχή, φανερώνει το βαρύ φορτίο αδικίας που επιβάλλει το κράτος των Αθηνών στη γη του Αριστοτέλη γιατί είναι αντίπαλος των πολιτών.

Οι πολίτες των «Σκουριών», και όχι μόνον, έχουν ηθική υποχρέωση να ζουν κατά τρόπο ο οποίος παράγει περιβαλλοντική βιωσιμότητα και κοινωνική δικαιοσύνη.

ΠΗΓΕΣ / ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ :

http://www.alterthess.gr/content/halkidiki-prosagoges-stin-diamartyria-katoikon-sto-hontro-dentro

https://gutneffntqonah7l.onion.to/front.php3?lang=el&article_id=1516278

http://antigoldgr.org/blog/2014/02/14/%CE%B7-%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BF/

  1. ataktos
    Φεβρουαρίου 14, 2014 στο 3:56 μμ

    εν όψει επισκέψεις αστραπη στο Αγ.Ορος του Σα(χλα)μαρα θα δούμε πολλά ευτράπελα

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: