Αρχική > Ανακοινώσεις, Αναλύσεις, Επικαιρότητα - σχολιασμός > «Δωράκι» 13,8 δις στους εργολάβους από αυτοκινητόδρομους και διόδια

«Δωράκι» 13,8 δις στους εργολάβους από αυτοκινητόδρομους και διόδια

Δεκεμβρίου 2, 2013 Σχολιάστε Go to comments

4

Η κυβέρνηση εξασφάλισε την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους παραχωρώντας στους κατασκευαστές 13,8 δισ. ευρώ από τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια, ενώ συμφώνησε και σε άμεση καταβολή αποζημιώσεων!

Της Χαράς Τζαναβάρα

Με την πλάτη στον τοίχο έγιναν οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις του Δημοσίου με τους εργολάβους για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους. «Δεν είχαμε άλλη επιλογή», είπε ο Μ. Χρυσοχοΐδης, δίνοντας χθες στη δημοσιότητα τις αναθεωρημένες συμβάσεις και ομολογώντας ότι σε περίπτωση καταγγελίας των συμβάσεων οι εργολάβοι θα λάμβαναν αποζημιώσεις ύψους δύο δισ. ευρώ και παράλληλα θα ξεκινούσαν πολύχρονους δικαστικούς αγώνες.

Οι εξελίξεις πάντως παραμένουν ρευστές, παρά τον πανηγυρικό τόνο της χθεσινής συνέντευξης Τύπου για 20.000 νέες θέσεις εργασίας, που σφραγίστηκε από φιλοφρονήσεις ανάμεσα στον «πράσινο» υπουργό Υποδομών και τον τεχνοκράτη Ευθύμιο Βιδάλη, που ορίστηκε από τον πρωθυπουργό διαπραγματευτής με τους εργολάβους. Ως τώρα έχει δοθεί έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ την Τετάρτη ο Μ. Χρυσοχοΐδης μεταβαίνει στις Βρυξέλλες για να έχει απευθείας συνομιλίες με τους Ευρωπαίους αξιωματούχους. Εχει ενδιαφέρον ότι έδωσε μόνον τις τρεις συμβάσεις, αφού αυτή που αφορά την Κορίνθου-Πατρών δεν είχε υπογραφεί από τους εργολάβους. «Είναι στο Παρίσι», είπε αόριστα ο υπουργός αναφερόμενος στον επικεφαλής της κοινοπραξίας. Είναι πιθανόν να πρόκειται για ένα ακόμη παιχνίδι των εργολάβων.

Επί της ουσίας, οι ανάδοχοι τα πήραν όλα και ίσως αυτό εξηγεί γιατί από χθες οι αυτοκινητόδρομοι δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν ότι, μετά την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής και σε διαφορετικές χρονολογίες για το κάθε έργο, το Δημόσιο θα εισπράττει μέρος των εσόδων από τα διόδια. Με χρονικό ορίζοντα το 2038 και με βάση τα αισιόδοξα σενάρια του 2007, οι εισπράξεις θα έφταναν τα 22 δισ. ευρώ. Το μοντέλο έχει ανατραπεί και πλέον τα έσοδά του θα περιοριστούν στα 8,2 δισ. ευρώ, προφανώς γιατί παραχώρησε στους εργολάβους μέρος των μελλοντικών εσόδων του. Με «δωράκια» προς τους εργολάβους είχαν ξεκινήσει, αφού όπως αποκάλυψε ο υπουργός, το 2008 λόγω δικαστικών προσφυγών είχαν πάρει αποζημιώσεις 90 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο είναι ότι και μετά τις τροποποιήσεις των συμβάσεων παραμένουν «παραθυράκια» για νέες διεκδικήσεις, για αρχαιολογικά και απαλλοτριώσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Χθες έγινε γνωστό ότι οι αποζημιώσεις δόθηκαν σε δύο «τσέπες», που στην ουσία είναι μία. Οι αποζημιώσεις για καθυστερήσεις στα έργα ορίστηκαν στα 360 εκατ. ευρώ και άλλα 167 εκατ. θα δοθούν για διαφυγόντα έσοδα από τα διόδια. Επιπλέον το Δημόσιο θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό των 1,2 δισ. ευρώ. Οι εργολάβοι ώς το τέλος του 2012 είχαν εισπράξει από διόδια 861 εκατ. ευρώ και θα πάρουν άλλα 600 εκατ. κατά τη φάση κατασκευής.

ΠΗΓΗ/ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:

http://www.efsyn.gr/?p=155333

  1. Δεν υπάρχουν σχόλια.
  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: