ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΗΝ VODAFONE !

(Ή όταν το κράτος σου επιτρέπει να προσλάβεις ανθρώπους με 260€ και έτσι απολύεις τους υπόλοιπους)

Την τελευταία εβδομάδα στη Vodafone βρίσκεται σε εξέλιξη εκκαθάριση του τμήματος Εξυπηρέτησης Πελατών (ναι, αυτό που βραβεύτηκε τη χρονιά που πέρασε!).

 

Κατ’ αρχάς οι φήμες λένε πως η διοίκηση «αποκεφαλίζει» το τμήμα από τους διευθυντές του, χωρίς να υπάρχει ανακοίνωση αντικατάστασής τους.

Έπειτα, υπάρχει σχετική κινητικότητα και πιέσεις προς τους εργαζόμενους του τμήματος να δεχθούν να «παραιτηθούν». Διαφορετικά απειλούνται με επικείμενη απόλυση και τους δελεάζουν πως αν δεχθούν την «προσφορά» (ναι, ναι, έτσι την ονομάζουν!) θα πάρουν ότι έπαιρναν αν απολύονταν συν 1 έως 3 μισθούς παραπάνω.

 

Το κυριότερο όμως είναι ότι η βόντα έχει κλείσει συμφωνία με την εταιρεία Paladino, γνωστή στον χώρο των τηλεπικοινωνιών για τις εισπρακτικές τηλεφωνικές μεθόδους που έχει χρησιμοποιήσει (ξέρετε, αυτοί που παίρνουν αν χρωστάς δόσεις δανείων και σε βρίζουν και σε απειλούν), όπως επίσης είναι γνωστή και για τους χείριστους όρους εργασίας. Η βόντα δίνει σημαντικό τμήμα από τη ροή των κλήσεων της εξυπηρέτησης πελατών της στο τηλεφωνικό κέντρο της συγκεκριμένης εταιρείας, η οποία προσλαμβάνει προσωπικό 4ωρο με 260 ευρώ μισθό καθαρά τους οποίους βεβαίως τους απασχολεί και λίγο παραπάνω χωρίς να πληρώνει υπερωρίες γιατί έτσι γουστάρει. Και επειδή ακόμη δεν έχουν βρεθεί αρκετά κορόιδα για να καλυφθούν τα κενά ζητά από τους κακόμοιρους να δουλέψουν 8ωρο και θα τους δώσει τα διπλά! Δηλαδή 520€! Τέλεια! Και γι’ αυτές τις υπέροχες ώρες της ζωής τους όσοι έχουν καταλήξει εκεί, με το ζόρι θα κάνουν διάλειμμα (αν κάνουν), δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν με πελάτες γιατί «οι κλήσεις πρέπει να φεύγουν, αν λύσετε και το πρόβλημα οκ», και οι προιστάμενοι είναι από πάνω για να τους φωνάζουν, ότι δεν κάνουν γρήγορα, ότι δεν τα καταφέρνουν, ότι δεν απαντούν σωστά (δεν έχουν χρόνο ούτε για να διαβάσουν αυτά που πρέπει να απαντήσουν). Μόνο τα μαστίγια λείπουν, αλλά που θα πάει, θα επιτραπούν και αυτά!

Όχι, ότι τα πράγματα ήταν ρόδινα στη βόντα εδώ και καιρό. Στο συγκεκριμένο τμήμα εργάζονται περίπου 700 άνθρωποι εκ των οποίων μεγάλος αριθμός ήταν υπάλληλοι «υπενοικιαζόμενοι» από άλλες εταιρείες (Adecco, icap, newsphone, manpower κ.ά.) με μισθούς 400 έως 600 ευρώ καθαρά και οι πιο πολλοί με μηνιαίες συμβάσεις. Γενικά οι υπενοικιαζόμενοι υπάλληλοι είναι φυσικά πιο επισφαλείς και αντιμετώπιζαν περισσότερα προβλήματα (καθυστερημένες μισθοδοσίες ή δώρα, απλήρωτες υπερωρίες, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν τους αναγνωριζόταν η άδεια ασθενείας κ.ά.).  Οι υπάλληλοι Vodafone είχαν κάπως  καλύτερους μισθούς (ένας 8ωρος έπαιρνε από 850 και πάνω).

 

Ωστόσο, η εντατικοποίηση ήταν μεγάλη, οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού παγωμένες και οι εκβιασμοί έδιναν και έπαιρναν. Υπήρχε όμως ένα κανονιστικό πλαίσιο στο τμήμα το οποίο κρατούσε κάπως τα πράγματα ανεκτά. Όλοι εργάζονταν σε κτηριακές εγκαταστάσεις της Vodafone που υποτίθεται πως τηρούνται κάποια στάνταρ που έχει θέσει ο όμιλος. Το προσωπικό των επινοικιαζόμενων πλέον, είτε δεν ανανεώνει συμβάσεις, είτε μεταφέρεται στην paladino. Tα μοναδικά κομμάτια από το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών που δεν έχει ξεκινήσει (ακόμα) μεγάλο ξεκαθάρισμα είναι τα τηλεφωνικά κέντρα που ασχολούνται με προσφορές, νέες συνδέσεις, αποτροπή αποσυνδέσεων καθώς και τα κέντρα που εξυπηρετούν εταιρικούς πελάτες.

 

Όλα αυτά όμως είναι παρελθόν καθώς στελέχη της εταιρείας δηλώνουν πως η εταιρεία αλλάζει στρατηγική, δεν χρειάζεται τέτοιου είδους υπηρεσίες και θα τις δώσει σε «εργολάβους». Πρακτικά αυτό σημαίνει βίαια αλλαγή σχέσεων εργασίας για το προσωπικό και απώλεια θέσεων εργασίας, χειροτέρευση της ποιότητας για τους πελάτες (όσοι χρησιμοποιούν βόντα πρέπει να το έχουν ήδη βιώσει και θα το δουν να γίνεται χειρότερο), ενώ για την εταιρεία σημαίνει μεγαλύτερα κέρδη καθώς θα ρίξει το εργατικό κόστος στο μίνιμουμ.

 

Μιλάμε για μία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας με δεκάδες εκατομμύρια κέρδος τα προηγούμενα χρόνια. Στο τελευταίο ισολογισμό της (που υποτίθεται πως ήταν άσχημη χρονιά) τουλάχιστον 240 εκατομμύρια μοίρασε στους μετόχους της και που θα συνεχίσει να θησαυρίζει, όπως και πολλοί άλλοι βιομήχανοι που τρίβουν τα χέρια τους με τους μισθούς-χαρτζιλίκι για δουλοπάροικους.

 

Θαυμάστε στην πράξη τα επιχειρήματα για μείωση ανεργίας και ανάπτυξη των πολιτικών του (τρομο)Μνημονίου! 240 εκατομμύρια μερίσματα μετόχων, 260 ευρώ για έναν εργαζόμενο! Θαυμαστή αναλογία!

Απ’ ότι φαίνεται είναι «κολλητικό» καθώς και η Cosmote έχει ξεκινήσει προσλήψεις με παρόμοιες αμοιβές, ενώ στον ΟΤΕ η διοίκηση ανοίγει εκ νέου το θέμα μειώσεων μισθών και απολύσεων παρά την πρόσφατη 3ετή σύμβαση που αποδέχθηκε και πλέον την αμφισβητεί! Συμπέρασμα: Η απληστία δεν έχει όριο.

 

Οι εργαζόμενοι σήμερα 28-3-12 στη Vodafone είχαν κινητοποίηση (βλ. και http://www.pasevodafone.gr) η οποία κατέληξε σε προσωρινή αποχή από την εργασία για μία κτηριακή εγκατάσταση (call center) που απασχολεί 100 περίπου ανθρώπους. Σε μία βόλτα από εκεί ήταν έξω περίπου 20-30 άτομα με ένα πανώ.

 

Άγνωστο τι θα γίνει με όλους αυτούς τους ανθρώπους τις επόμενες ημέρες ή μήνες. Εγώ πάντως αν ήμουν στη θέση τους θα ήθελα να τα κάψω όλα.

 

Άσε που δεν καταλαβαίνω πως δέχονται άνθρωποι να δουλεύουν με 200 και 500 ευρώ. Καλύτερα να μη δουλέψει κανείς, ρε. Θα δουλεύει κανείς με ψίχουλα και θα σακατεύεται για να πλουτίζουν τα ρεμάλια, α, ρε που καταντήσαμε….

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Πανικός όντως στην VODAFONE

αλλά για άλλο λόγο και οχι γιατί οι εργαζόμενοι αντιλαμβάνονται την κατάσταση και την αντιμετωπίζουν αντίστοιχα, αν και το κτίριο της Πειραιώς κάτι άρχισε να κινείται. Απλά την ίδια ώρα στα κεντρικά στο Χαλάνδρι 1000 περίπου άτομα έμειναν κάνα 2ωρο στο δρόμο και τις πλατείες της περιοχής μετά από τηλεφώνημα για βόμβα.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Καιρός να γελάσω κι εγώ ο «άπλυτος» που τα έλεγε στους καριερίστες και στους «δουλίτσα να υπάρχει» που ως πιστοί του συστήματος που διδάχθηκαν να υπηρετούν ήξεραν (στην πλειοψηφία τους) μόνο να χαρακτηρίζουν με διάφορα εμφυλιακά και αντιδραστικά όσους αντιδρούσαν και μιλούσαν!

Δεκάρα δε δίνουν οι πικραμένοι που το σύστημα τους πετάει αφού τους μάσησε σαν τσίχλα! Δεκάρα για τις απαγωγές και τους τραμπουκισμούς σε αγωνιζόμενους ανθρώπους! Δεκάρα για τα εισητήρια στα νοσοκομεία, για τις «αξιοποιήσεις» της φύσης κλπ, αρκεί να είχαν λεφτά για να πληρώσουν την…είσοδο στην παραλία και τις εξετάσεις στο «δημόσιο» νοσοκομείο! Δεκάρα για τους «τζαμπατζήδες» των Μ.Μ.Μ. ! Δεκάρα για τους «άπλυτους» και τα «αναρχοκουμούνια» που εώ και 100 χρόνια έτρωγαν ξύλο, σφαίρες και εξορίες για να μπορεί ο κάθε ξεφτίλας «διαπραγματεύεται» το μισθό και να πραχωρεί ένα-ένα όσα κερδίθηκαν με αγώνες και αίμα!

Τέρμα η κλάψα κι ελπίδα ότι «εγώ θα τη γλυτώσω»…! Τώρα θα φανεί στο δρόμο και στην ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ ποιός έχει ιδανικά και ποιός είναι απλά «απογοητευμένος» που περιμένει έναν ακόμα «σωτήρα»…!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Καταρχάς το αρχικό πόστ έχει ακριβέστατες πληροφορίες.

Η βοντα φαίνεται να έχει ξεκινήσει την εφαρμογή του ‘project’ να φύγει όλο το τμήμα εξυπηρέτησης σε εξωτερικό συνεργάτη. Αυτό δεν είναι νέο. Φήμες υπήρχαν και πριν 5 χρόνια περίπου όταν το γκρουπ πίεζε προς αυτή την κατεύθυνση. Παρόλα αυτά για λογους ποιότητας εξυπηρέτησης (μάλλον) προτίμησε να μην συμβεί εκείνη τη στιγμή αλλά να ξεκινήσει να προσλαμβάνει προσωπικό απο άλλες εταιρίες, να εργάζονται στα κτίριά της και να επιβλέπονται απο τα δικά της σκυλία-προίσταμένους για να μπορούν να τους ελέγξουν καλύτερα. Εννοείτε οτι παράλληλα η εταιρία σταμάτησε να προσλαμβάνει σχεδόν ταυτόχρονα εργαζόμενους vodafone. Βέβαια αναφερόμαστε σε εργαζόμενους 5ωρους με συμβάσεις μήνα με το μήνα.

Άλλα ποιός ενδιαφέρεται για την ποιότητα εξυπηρέτησης πλέον παίζουν μισθοί των 260 ευρώ; Άλλωστε και χειρότερη εξυπηρέτηση να έχει, ο έλληνας καταναλωτής είναι μαλάκας. Άλλωστε όλες οι εταιρίες τα ίδια προσφέρουν. Τί να κάνεις το after sales service όταν θα έχεις ένα γκλαμουράτο iphone; Πότε είχε καταναλωτική συνείδηση για να κρίνει; Θα του πετάξεις 2-3 διαφημίσεις και όλα μια χαρά. Άλλωστε με αυτούς τους μισθούς θα εξοικονομηθούν αρκετά χρήματα για πιπίλισμα του εγκεφάλου (αν υπάρχει). Κάτσε δούλεψε 4 ώρες χωρίς να σηκώσεις κεφάλι, δούλεψε και περισσότερες ώρες, απλήρωτες φυσικά, επειδή θα πρέπει να βγάλεις τη δουλειά και μετά τράβα σπίτι σου και άνοιξε την τηλεόραση που θα δεις διαφημίσεις της εταιριάρας για να είσαι περήφανος που δουλεύεις εκεί.

Άλλωστε ραγιάς γεννήθηκες, ραγιάς θα πεθάνεις.

Σκάσε και δούλευε τώρα.

Ερώτημα: Τί σχέση έχει η paladino-cqs με τη βόντα πέραν της διαφαινόμενης;

ΠΗΓΗ /ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ :

http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1388804

Advertisements
  1. JJ
    Σεπτεμβρίου 24, 2013 στο 10:31 μμ

    Πόσα ψέμματα και ανακρίβειες μπορεί να περιλαμβάνει το πρώτο post..δηλαδή έλεος! Διασταυρώστε πρώτα αυτά που γράφετε και μετά γράψτε τα! Λοιπόν, για την αποκατάσταση της αλήθειας:

    1) Η vodafone είχε προσλάβει 5ωρους. Δεν υπάρχει 5ωρος αυτή τη στιγμή στη vodafone που να έχει κάνει υπερωρία και να μην την έχει πληρωθεί. Υπάρχουν περιπτώσει που η μισή ώρα υπερωρίας πληρώνεται κανονικά ως ολόκληρη.

    2)Πως σας φαίνεται που στις 5 ώρες εργασίας ο κάθε υπάλληλος έχει δύο 20λεπτα διαλείμματα; Δεν νομίζω να χρειάζεται απάντηση…

    3)Το πρώτο πράγμα που μαθαίνει κάποιος ξεκινώντας την εκπαίδευση (ναι την εκπαίδευση για την οποία πληρώνεσαι 8ώρες + όσες υπερωρίες γουστάρεις ώστε να μάθεις τα συστήματα) είναι ότι κάνεις τα πάντα ώστε να δώσεις την πλήρη εξυπηρέτηση στον πελάτη. Κανένας από τους ανώτερους που λέτε δεν έχει πει ποτέ σε κανέναν customer service representative να κλείσει την γραμμή του γτ έχει κρατήσει πολύ. Και φυσικά αυτό που κυριαρχεί είναι ότι κάνοντας λάθη μαθαίνεις..

    4)Πάμε στην τεράστια ανακρίβεια τώρα..Κάτι αναφέρθηκε ότι οι csr δεν πληρώνονται και ότι πληρώνονται αργά…Όντως υπάρχουν καθυστερήσεις! Η μεγαλύτερη από τις οποίες ήταν 12 ολόκληρα λεπτά..αντί να γίνει η πληρωμή την τελευταία μέρα του μήνα στις 17.00 έγινε την τελευταία μέρα του μήνα στις 17.12!

    Και επειδή προφανώς το αρχικό post έχει να κάνει με θεωρίες συνομωσίας(δεν εξηγείται αλλιώς). Είμαι στον 10ο μήνα εργασίας στην Vodafone. Θεωρώ πως αποτελεί υπόδειγμα εταιρείας. Δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι υπάρχει εταιρία με τέτοια χαρακτηριστικά. Από την προσφορά γευμάτων στην εκπαίδευση μέχρι την ακρίβεια λεπτών στις πληρωμές, από την άμεση βοήθεια των ανωτέρων σε όποιο πρόβλημα και αν παρουσιαστεί μέχρι τα bonus παραγωγικότητας και τις αυξήσεις. Ειλικρινά, είχα απογοητευτεί με την κατάσταση στην χώρα αλλά ευτυχώς ανακαλύπτω ότι υπάρχουν ακόμα εταιρίες που έχουν ως προτεραιότητά τους τους εργαζομένους!

  2. levitras
    Οκτώβριος 10, 2013 στο 3:05 μμ

    den nomizo oti apexei poly apo tin pragmatikotita to post to idio akrivos plano exei kai i palantino -cqs proslamvanei fitites me 220e peripou gia 4arous pou tous leei oti tha ginoun 6aoroi alla xoris na to grafei i simvasi tous me apotelesma i 2ores epipleon na xreononte san iperergasia eksipnoi oi mages afou tous to epitrepei to kolokratos alloste kai stous monimous ergazomenous ta idia kanei ….tous exei ftasei tous misthous sta tartara kai ama theleis einai i karamelitsa olon pezoun me tis zoes ton anthropon pou tous kanoun plousious alla den ftene aftoi oi anthropoi tous ftene ean legane oxi stis mioseis oloi ti tha ekane o xatziandreou tha tous edioxne olous ???? apla edikse osous den dextikan misthous pinas kai pernei (doulemporio) fitites gia ena kommati psomi kai exei kai apetiseis re ante mou kai sto diaolo karakiozides

  1. No trackbacks yet.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: